Follow this blog with bloglovin

Follow Me and my life

Follow this blog with bloglovin

Follow Me and my life

maandag 13 juni 2011

Bloglovin! Wat is het en wat kun je ermee?

Hallo allemaal,

Helemaal aan het begin van mijn blog (de 2e post, als ik me niet vergis) heb ik al iets gepost over Bloglovin.
Gewoon, dat ik m'n blog erop had aangemeld en dat jullie me konden Followen.
En de meesten van jullie kennen het wel...
... maar sommigen ook niet.
En daarom ga ik uitleggen wat het is, en natuurlijk: waarom je het zou moeten hebben.

 Bloglovin is een website waarop een blogs kan volgen.
Ik volg heel veel blogs (= web logs) dus ik kan het wel gebruiken.

Voor
Ik keek elke dag op zo'n 14 verschillende sites in de hoop dat het niet tevergeefs was. Het was ontzettend veel werk en 9 van de 10 keer vergat je een blog, miste je een nieuwe post of was er (weer) niets geplaatst. Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee.
Na
Je gaat even naar de website, logt in, klikt het bovenste artikel aan en je kunt zo alle nieuwe-geplaatste posts lezen. Superhandig, supersnel en ideaal voor als je veel werk hebt.

Hoe meld je je aan?
1. Je gaat naar http://www.bloglovin.com/.
2. Je klikt op Sign up
3. Voer je e-mailadres en een gewenst wachtwoord in.
4. Activeer de code in je mail.
5. Ga terug naar http://www.bloglovin.com/ en log in. (Login)

Hoe Follow je blogs?
Twee manieren:
1. Via Bloglovin
- Log in.
- Klik op: +Add blog
- Voer de URL in.
- Klik op Follow bij de juiste blog.
2. Via de blogs
- Ga naar de blog die je wilt Followen.
- Klik (ergens op de site, dat verschilt per blog) op Follow this blog with Bloglovin (of iets dergelijks)

Als je veel blogs wilt followen is de eerste manier het snelst.

En verder?
Af en toe log je in en je klikt op de bovenste post. Die wordt dan geopend.
Onderin staat een Bloglovin-balkje.
Daarop kun je op Next klikken voor de volgende post.
Je kunt op Like (L) klikken als je het bericht leuk vindt en je kunt zien hoeveel je er nog "moet".

Nog tips?
- Als je veel blogs followed, moet je veel vaker kijken.
- Als je een tijdje niet gekeken hebt, kun je ook op "mark as all read" klikken. Dan kun je weer even overnieuw beginnen. 300 posts is namelijk niet te doen.
- Vraag een eigena(a)r(esse) van een blog om aan te melden op bloglovin als dat nog niet zo is.

X Me!

7 opmerkingen:

  1. Ik vind bloglovin echt superhandig, geweldige uitvinding!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Me --> dankjewel
    @Lauradenkt --> Ja, ik ook! Ik kan nu al niet meer zonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee, heb ze niet zelf gemaakt hoor ;) ga er waarschijnlijk wel proberen een paar na te maken!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duidelijk! Ik heb het zelf sinds kort ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Lulu

    Dankje. Ik heb het nu al een tijdje.
    Anne (www.your-own-fairy-tale.blogspot.com) vertelde me dat het bestond. Nog steeds bedankt daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen